הודעה על ניתוק תשתיות לנכס בגין עבירת בניה – מה עושים ?

כאשר לראשות המקומית קיים חשד שבוצעה עבירת בנייה בנכס מסוים בתחום שיפוטה , כגון בניה ללא היתר ו/או בניה בניגוד להיתר קיימת לה האפשרות להודיע לבעלי הנכס בהתאם לחוק על ניתוק התשתיות לאותו הנכס. מדובר בניתוק תשתיות החשמל והמים לנכס, שהוא צעד קיצוני ודרסטי.

הליך של ניתוק תשתיות נעשה על פי חוק התכנון והבנייה, התשכ”ה-1965 כאשר סעיף 157 לחוק קובע לעניין זה כך :  “ראתה הרשות המאשרת כי בנייתה של יחידת דיור, מסחר, שירותים או תעשייה היוותה סטייה מהיתר, רשאית היא להורות לחברה, למנהל או לספק, למנוע או להפסיק מתן חשמל, שירותי טלפון או מים, לפי העניין, לאותה יחידה”.

דרך המלך שעל הרשויות לטפל בעבירות בניה היא באמצעות קבלת גרסת החשוד ובירור העובדות והאשמה בפני הערכאה המשפטית המיוחדת שהוקמה לשם כך היא בית המשפט לעניינים מקומיים.

ניתוק תשתיות בתוך מספר ימים הוא כאמור הליך קיצוני ודרסטי שמן הראוי והצודק להפעילו רק כאשר אין כל אפשרות אחרת לאכוף את חוק התכנון והבנייה ורק כאשר מדובר בסכמה מיידית שיש למנוע אותה. שכן, הניתוק יכול להוביל לנזקים משמעותיים לדיירים בו, למשל בית מגורים שמתגוררת בו משפחה עם ילדים ותינוקות, ולכן חשוב מאוד למהר ולנקוט בצעדים המשפטיים המתחייבים כדי לנסות למנוע את הצורך בניתוק התשתיות.

ולכן, אם אתם עומדים בפני ניתוק תשתיות לנכס שלכם, אתם חייבים לפנות בדחיפות לעורך דין תכנון ובנייה על מנת שייצג אתכם מול הרשות המקומית ויפעל בדחיפות בתוך מסגרת הזמן הקבועה בחוק לשם הגשת ערר משפטי ערוך כדין  לוועדת הערר המחוזית, כאשר על עורך הדין  לבנות אסטרטגיה משפטית ותכנונית מתאימה עבורכם.

חשוב לדעת ! רק עו”ד בעל רישיון כדין רשאי ומוסמך לייצג אותך משפטית מול רשויות התביעה ובפני בית המשפט ורשויות התכנון והבניה , כל פניה למאכער או למי שאינו עו”ד הינה עבירה על החוק ועלולה לסבך אותך בבעיות קשות אם לא כעת אז בעתיד.

עו”ד תכנון ובניה נבון קצב הינו בעל למעלה מ 20 שנות ניסיון ומתמחה בייצוג בענייני תכנון ובניה.  פנה אלינו ונשמח לסייע לך.  טל. 03-558-5580

Print Friendly, PDF & Email
הודעה על ניתוק תשתיות לנכס בגין עבירת בניה – מה עושים ?

השאירו פרטים:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

עוד בנושא

צרו קשר כעת

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

דילוג לתוכן