עורך דין התחדשות עירונית

עו”ד התחדשות עירונית

תמ”א 38, שאושרה עוד בשנת 2005, אפשרה לבעלי דירות רבים לשדרג באופן משמעותי את הנכס שלהם באמצעות שיפוץ וחיזוק הנכס לרבות קבלת תוספת בניה בדירה.  יחד עם זאת תוכנית המתאר הארצית מציבה לא מעט אתגרים בפני הרשויות המקומיות, וגם ליזמים, ולכן לא תמיד קל לממש את הפוטנציאל. בין השאר נדרשת מקסימום תשומת לב לכל ההיבטים המשפטיים המורכבים של ההתחדשות העירונית, ולשם כך יש לשלב בפרויקט איש מקצוע רלוונטי שהוא עורך דין מקרקעין העוסק בהתחדשות עירונית. משרד עו”ד נבון קצב פועל יחד עם משרד עו”ד שותף נוסף בליווי פרויקט תמ”א 38, כאשר סיפקו לבעלי הדירות שירות בסטנדרטים גבוהים במיוחד כמכפיל כוח משפטי עבורם.

איך עורך דין התחדשות עירונית עוזר לדיירים?

  • בדיקת ההיתכנות למימוש תמ”א 38 – השלב הראשון בדרך למימוש ההטבות המשמעותיות שמקנה תוכנית המתאר הארצית מס’ 38 הוא בדיקת היתכנות – על-מנת לדעת אם הבניין שלכם משתלב בתוכניות ההתחדשות העירונית של הרשות המקומית.
  • שכנוע בעלי דירות מתלבטים / מתנגדים – כדי לצאת לדרך, נדרשת לפי חוק המקרקעין ( חיזוק בתים משותפים מפני רעידת אדמה ) הסכמה של לפחות 66% מבעלי הדירות בתמ”א 38/1  (כשלא הורסים את הבניין הקיים אלא מוסיפים לו קומות) או רוב של 80% בתמ”א 38/2 (כשמפנים והורסים את הבניין הנוכחי). באופן טבעי ייתכנו לא מעט מתלבטים ואפילו מתנגדים, ואחד התפקידים של עורך הדין הוא להקשיב לחששות, למצוא להם פתרונות ולייצר הסכמה רחבה ככל האפשר.
  • מתן מידע מפורט וברור לאורך כל שלבי הפרויקט – בכל שלב של פרויקט התחדשות עירונית ישנם שלל היבטים קריטיים: תכנוניים, משפטיים, בירוקרטיים ועוד. עורך דין התחדשות עירונית מנוסה יוודא שכל בעלי הדירות מבינים היטב בפני מה הם ניצבים, מהן האפשרויות שלהם, מהם היתרונות של כל אופציה, אילו מוקשים עלולים לצוץ, איך לנטרל אותם ועוד.
  • ניסוח הסכם התקשרות מול יזם – עוד מרכיב מרכזי בשירות של עו”ד לענייני התחדשות עירונית הוא ניסוח הסכם שיעגן את כל הזכויות של בעלי הדירות, ויבטיח מימוש מלא של כל הבטחות היזם הנבחר.

שירות קשוב ואחראי

עורך דין התחדשות עירונית חייב קודם כל להיות קשוב מאוד לבעלי הדירות, כדי להבין מהם הצרכים שלהם, מהן ההעדפות העיקריות ומה מרתיע אותם בדרך לשדרוג הנכסים שלהם. לא פחות חשובה היא הבקיאות המקצועית, לרבות היכרות עם מנגנוני הוועדות המקומיות השונות והרשויות. במשרד עו”ד נבון קצב הצטבר ניסיון רב בתחום, והוא מתורגם לשירות אחראי ומועיל במיוחד.

התחדשות עירונית הינה מושג שכולנו שומעים לאחרונה, ולא בכדי. מדובר בתהליך הכולל מהפך ושדרוג עבור בניינים רבים ותחמי מגורים בישראל. תהליך זה מעניק איכות חיים גבוהה יותר, לצד חיים בטיחותיים יותר על רקע סכנות כגון רעידות אדמה.

את התהליך הזה לא מבצעים מן הסתם לבד, אלא בליווי מקצועי ואישי של עוד התחדשות עירונית העוסק במקרקעין, ולו הניסיון, הוותק וההיכרות עם הערכאות המשפטיות, עבור תובנות וצעדים טובים יותר.

עורך הדין נבון קצב הוא מעורכי הדין המומחים בתחום המקרקעין, העוסק גם בתחום המקרקעין של התחדשות עירונית / תמ”א 38 . עו”ד נבון קצב הינו בעל ניסיון של מעל 20 שנה בתחום, תוך היכרות עם כל הערכאות המשפטיות וותק בתחום הנדל”ן. הוא מייצג וייצג מאות לקוחות מרוצים, ויודע את דרכו בתיקים מורכבים. עו”ד נבון משתף פעולה עם עורכי דין נוספים כמכפיל כוח משפטי, למען שמירה על זכויות בפרויקטים של התחדשות עירונית הכולל עסקאות תמ”א 38 ופינוי בינוי.

למה צריך לשכור את שירותיו של עוד התחדשות עירונית?

רגע לפני שאתם שוכרים עוד התחדשות עירונית חשוב להבין מהי התחדשות עירונית ולמה בעצם אתם צריכים עו”ד המתמחה בתחום.

התחדשות עירונית באה לטפל בבניינים ישנים, על מנת לחזק אותם ולהגן עליהם במקרה של רעידות אדמה, וזאת באמצעות שיפוצים משמעותיים עבור חיזוקם. ישנם שני סוגים של התחדשות עירונית. באחד, במהלך התהליך התושבים מפונים באופן זמני מביתם לדירה חלופית, עד לקבלת הדירה החדשה. כאן מדובר בעסקאות תמ”א 38-2 או פינוי בינוי. בשני, הדיירים נשארים לגור בבניין במהלך השיפוץ המדובר. אלו עסקאות תמ”א 38-1.

לעיתים, העיריה מכריזה על אזור כזה או אחר כאזור ייעודי עבור התחדשות עירונית, וזאת על מנת למשוך בין היתר יזמים לפיתוח הפרויקט, לצד עדכון התושבים במקום.

על מנת שהתהליך יצא לפועל, יש להחתים את דיירי הבניין ולוודא שאלו מסכימים לכך. לרוב, היזם פונה אל הדיירים, אך אם אלו הם שיוזמים את הפניה, הם יכולים גם להיות אחראים על השגת החתימות.

באיזה שלב יש לפנות אל עורך דין המתמחה בהתחדשות עירונית?

בין אם אתם מבצעים בבניין תמ”א 38 ובין אם פינוי בינוי, עליכם לפנות אל עוד התחדשות עירונית וזאת על מנת שילווה אתכם כבר מתחילת התהליך, טרם החתימה על כל מסמך ליזם או למי מטעמו. הסיבה לכך היא כי צריך אדם מקצועי וברמה גבוהה שילווה אתכם כבר מהרגע הראשון מול היזם, יבחן את מה שזה מציע, את העסקה הכי משתלמת עבורכם, ואת מלוא מיצוי זכויות כלל הדיירים.

בנוסף לכך, עורך דין מקצועי המתמחה בהתחדשות עירונית, יוכל לבדוק היטב על מה אתם חותמים וכך לא תהיו חשופים לתביעות מורכבות או להפסדים כלכליים.

חשוב לדעת כי את שכרו המשפטי של עורך הדין מי ששלם בפועל הוא היזם ולא בעלי הדירות.

אנחנו מזמינים אתכם לצור קשר כבר כעת עם עו”ד נבון קצב, לקבל מענה לכל השאלות ואת הליווי המקצועי הטוב ביותר. נשמח לעמוד לשירותכם.

Print Friendly, PDF & Email
קרדיט: freepik

השאירו פרטים:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

עוד בנושא

צרו קשר כעת

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

דילוג לתוכן