עורך דין תכנון ובניה

עו”ד תכנון ובניה

דיני התכנון והבניה נחשבים למורכבים במיוחד כאשר גם הבירוקרטיה בתחום עלולה לעכב באופן משמעותי פרויקטים שונים ולמנוע מהציבור הרחב לממש את זכויותיו וחשוב מאוד להיעזר באנשי מקצוע מתאימים. חשוב להיות מיוצגים ע”י עו”ד שעוסק בתחום התכנון והבניה ומכיר את החוק והפסיקה וכבר צבר ניסיון רלוונטי רחב היקף. משרד עו”ד נבון קצב מעניק מגוון רחב של שירותים בתחום זה תוך שיתוף פעולה עם בעלי מקצוע מובילים בתחום כגון אדריכלים ומומחים לרישוי בניה , וזאת על בסיס ניסיון של 20 שנים, בקיאות מעמיקה ותשומת לב מלאה לכל פרט.

שירותים מרכזיים שבהם מעורב עורך דין תכנון ובניה

  • ליווי וייצוג בעת בקשות להיתר בניה – שירות חיוני לייצג את הלקוח ולטעון בפני הוועדה לתכנון ובניה.
  • הגשת התנגדות או ערר לוועדות לתכנון ובנייה – שירות חיוני נוסף הוא כאשר על הפרק תוכנית מתאר או היתר בנייה שעלול לפגוע באיכות החיים. עו”ד עם ניסיון אמון על הגשת התנגדויות גם לוועדות מקומיות וגם לוועדות מחוזיות לרבות הגשת ערר .
  • התחדשות עירונית – שירות מבוקש נוסף בתחום התכנון והבנייה הוא מתן שירותים ליזמים בתחום התכנון והבניה בקשר לליווי פרויקטים התחדשות עירונית שמבוססים על תמ”א 38.

מקצועיות ללא פשרות והתנהלות אחראית במיוחד

לאיכות השירות של עורך דין תכנון ובניה יש השפעה עצומה על הלקוחות, גם בהיבט הכלכלי וגם מבחינת איכות החיים. בהתאם נדרשת אחריות רבה, וזהו הדגש הראשון בהתנהלות משרד עו”ד נבון קצב. בנוסף ישנה הקפדה על זמינות גבוהה, על ייעוץ בגובה העיניים ועם הסברים ברורים כך שכל לקוח יוכל לדעת מהן האפשרויות העומדות בפניו בכל נקודת זמן, ועל יושרה מוחלטת. הניסיון רחב ההיקף שצבר עו”ד נבון קצב תורם גם הוא ליכולת המוכחת להעניק לכל לקוח שירות בסטנדרטים גבוהים, כולל במקרים מורכבים.

מצד אחד, מדינת ישראל מודעת היטב לקצב גידול האוכלוסין הגבוה מאוד, וכתוצאה מכך לצורך לבנות עוד ועוד, גם למגורים, גם למסחר וגם למטרות אחרות. מצד שני, הבירוקרטיה הסבוכה והמתסכלת במקרים רבים, בצירוף אינספור החוקים והתקנות בתחום, מציבים מכשולים משמעותיים בפני מי שמבקש לבנות במדינת ישראל.  הדרך הנכונה להתמודד עם המכשולים ועם המורכבות המובנית בתחום התכנון והבנייה היא ליווי משפטי צמוד של עורך דין שזוהי המומחיות שלו – עו”ד תכנון ובניה. משרד עו”ד נבון קצב פועל בתחום זה כבר למעלה מ-20 שנים ועובד בשיתוף פעולה עם בילי מקצוע נוס]ים הנדרשים כגון אדריכלית, הניסיון המגוון שצבר עו”ד נבון קצב מתורגם לשירות מועיל במיוחד לכל לקוח.

שירותים שמספק עו”ד תכנון ובניה

  • ייצוג בוועדות לתכנון ובנייה – לרבות ייצוג בבקשה לקבלת היתר בניה וכן ייצוג בהגשת התנגדות לתוכנית מתאר שפוגעת בסביבה או התנגדות לבקשה להיתר בנייה שפוגע באיכות החיים ולחוק התכנון והבניה ומטרותיו.
  • ייצוג חשודים ונאשמים בעבירות על חוק התכנון והבניה – כאשר קיים חשד לבניה אסור או לשימוש אסור בנכס הפיקוח על הבניה מגיע לבקר בנכס ולאחר מכן מזמין את בעלי הנכס למסירת עדות / מסירת גרסה / שימוע / חקירה באזהרה לפני העברת התיק לתביעה הפלילית לצורך הגשת כתב אישום פלילי. פה הזמן לפנות מיד אל עו”ד תכנון ובניה בעל ניסיון רב על מנת לקבל ייעוץ כיצד להתנהל.

מקצועיות, אחריות, יושרה

עו”ד תכנון ובניה הוא איש מקצוע שנדרש ללוות משפטית בניה ולעיתים פרויקטים בהיקף עצום. גם כשהשירות ניתן לאדם פרטי, מדובר מן הסתם בסכומי כסף גבוהים מאוד ו/או בהחלטות שישפיעו באופן דרמטי על איכות החיים ושווי הזכויות בנכס. בהתאם לכך נדרשת קודם כל בקיאות מקצועית גבוהה במיוחד, ולא פחות מכך גם אחריות ויושרה מוחלטת. איכויות אלה מאפיינות את ההתנהלות של משרד עו”ד נבון קצב מאז היווסדו, ובכל מקרה שבו הוא מטפל.

משרד עורכי דין תכנון ובניה

תחום הנדל”ן כולל בתוכו הרבה מאוד פרוצדורות ובירוקרטיה. בניה היא פעולה אשר חייבת לקבל היתר על מנת להתבצע באופן תכנוני ובטיחותי תקין, וכדי שהמבנה ישתלב בסביבתו בצורה הטובה ביותר. לכן, פרויקט בניה חייב להתבצע מול גורמים שונים בין היתר ברשות המקומית ותוך קבלת אישור ותיאום מלא איתם. אחד הגורמים המרכזיים בהליך של בניה  היא הוועדה המקומית לתכנון ובניה של הרשות המקומית. רק לאחר הגשת תוכניות וקבלת אישורים  יכולה חברת הבניה להתחיל בפרויקט הבניה ו/או בעל הנכס לבנות בנכס המקרקעין שלו . כמובן שגם לכל אורך פרויקט הבניה יכולים  לצוץ עניינים בירוקרטיים, תכנוניים ומשפטיים.

תחומי העיסוק של עורך דין תכנון ובניה

כאמור, תחום המקרקעין הכולל בתוכו את נושא התכנון והבניה הוא סבוך, עמוס בחוקים שיש לעמוד בהם, כולל חוקי עזר עירוניים המשתנים בין רשות מקומית אחת לאחרת.

מורכבות הנושא מביאה לכך שיש בו היבטים משפטיים ותכנוניים רבים בהם מטפל עורך דין תכנון ובניה בשיתוף פעולה עם בעלי המקצוע הנדרשים בהם אדריכלים ומהנדסים .

עורך דין תכנון ובניה מלווה ונותן ייצוג משפטי ללקוחות לצורך הגשת בקשה לקבלת היתר בניה או  לצורך הגשת התנגדות לקבלת היתר בניה.

כיוון שתחום הנדל”ן בכלל, וההיבט של תכנון ובניה בפרט הוא מורכב, חשוב להיעזר כבר בתחילת המהלך המדובר בעורך דין תכנון ובניה.

נבון – משרד עורכי דין ונוטריון מתמחה וצבר ניסיון משפטי רב מעל 20 שנה בתחום המקרקעין בכלל ובתחום התכנון והבניה, כמו גם בנושאים משפטיים נוספים הקשורים להתנהלות מול הרשויות המקומיות כמו רישוי עסקים וארנונה.

Print Friendly, PDF & Email
קרדיט: freepik

השאירו פרטים:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

עוד בנושא

צרו קשר כעת

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

דילוג לתוכן