עורך דין עבירות בניה

עורך דין חריגות בנייה

כל מבנה שמוקם בארץ חייב היתר בניה. את ההיתר מנפיקה הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, וזאת על בסיס הגשת בקשה ותוכניות מפורטות של כל חלקי המבנה. הבנייה חייבת להתבצע בדיוק על-פי התוכניות, מפני שכל שינוי עלול להיחשב כחריגה בבניה – ולהיחשב עבירה פלילית. חשוב להדגיש: יש מקרים שבהם הרשות המקומית תעלים עין מחריגה. מצד שני, יש גם לא מעט מקרים שבהם הרשויות מתייחסות בחומרה לחריגה מההיתר, ובפרט אם היא משמעותית יחסית. בהתאם מומלץ להסדיר בעזרתו של עורך דין חריגות בניה, וכך למנוע תסבוכות מיותרות. משרד עו”ד נבון קצב צבר ניסיון נרחב בתחום ספציפי זה, ובהתאם יכול להבטיח וגם לקיים שירות בסטנדרטים גבוהים.

מדוע חובה להסדיר בעזרתו של עורך דין חריגות בניה מכל סוג?

חשוב לדעת ולהבין כי בניה ללא היתר הינה בניה אסורה המהווה עבירה פלילית, כאשר גם המגורים או השימוש באותו מבנה עבירה פלילית העלולה לגרור את צורות הענישה הבאות:

  • קנס כספי – חריגת בניה, מכל סוג שהוא, עלולה להוביל לסנקציות שונות. העונש המינימלי הוא קנס כספי, שיכול להיות גם גבוה מאוד (בהתאם להיקף החריגה ולסוג שלה).
  • צו הריסה מידי – עונש אפשרי אחר כשמתגלה חריגה מהיתר בניה הוא צו הריסה. באופן טבעי עלות ההריסה מושתת על בעל הנכס, כך שהוא גם נדרש להוצאה כספית משמעותית וגם מאבד חלק מערכו של הנכס.
  • תיק פלילי – מצד אחד, חריגות בבניה הן תופעה יחסית נפוצה. מצד שני, ברוב רובם של המקרים מי שעוברים על דיני התכנון והבניה הם אנשים נורמטיביים לחלוטין. מאחר שמדובר בעבירה פלילית, התוצאה של חריגה שלא הוסדרה ע”י עורך דין חריגות בניה מיומן עלולה להיות גם חקירה פלילית ואפילו תיק פלילי – חוויה לא מומלצת לאף אחד, ובוודאי שלא לאנשים נורמטיביים.

יושרה ללא פשרות ונחישות רבה

על-מנת להסדיר את העניין בעזרת עורך דין חריגות בניה, השלב הראשון הוא ביקור בנכס של עורך הדין ובדיקת ההיתכנות להסדרה מול בעל מקצוע אדריכל. בנקודה זו נדרשת יושרה מוחלטת מעורך הדין, וזוהי אחת האיכויות שמאפיינות את ההתנהלות של משרד עו”ד נבון קצב. עוד איכות בולטת היא הנחישות שבה מתבצעת ההסדרה, או כל פעולה אחרת שהכרחי לבצע כתוצאה מקיומן של חריגות מהיתר בניה נתון. בקיאות מקצועית, זמינות גבוהה ויכולות ניהול מו”מ גבוהות משלימות את השירות ותורמות כמובן גם הן לתוצאה הסופית.

חריגת בניה הינה בניה המתקיימת ללא היתרים הנדרשים לפי חוק התכנון והבניה ו/או תוך סטייה מההיתר הקיים. היתר בניה הוא למעשה אישור פורמלי, המתקבל על ידי הוועדה המקומית לבניה ולתכנון ולה הסמכות לרישוי הבנייה. מדוע יש לשכור עורך דין לצורך טיפול בקשר לחריגות הבניה, ומתי פונים אל עורך דין בתחום זה? מיד תגלו את הכל.

עו”ד נבון קצב הינו בעל ניסיון וותק בתחום המקרקעין של מעל 20 שנים, כאשר עד היום יצג כבר לקוחות רבים מאוד בתחום התכנון והבניה, לרבות חריגות בניה ותיקים מורכבים. לעו”ד נבון קצב ניסיון, ידע, והיכרות משמעותית רבת שנים הן עם המערכת ברשויות המקומיות, והן עם כל הערכאות המשפטיות הרלוונטיות.

מדוע יש צורך בעורך דין חריגות בניה?

כשמדובר על חריגות בניה עוסקים בבניה המתקיימת ללא היתר כדין, בזמן שחוק התכנון והבניה מגדיר מפורשות את הצורך בקבלת היתר בניה, ואת אכיפת החריגות והענישה, על מי שביצע עבודה אסורה ללא היתר ו/או על מי שעשה שימוש בבניה אסורה כמו חריגת בניה.

בניה ללא היתר הינה עבירה פלילית לכל דבר ועניין, ולא בכדי נתן המחוקק חשיבות רבה לכך. אכיפה חזקה על ידי פקחי הבניה ברשויות המקומיות, ושל התביעה הפלילית על ידי הגשת כתבי אישום פליליים כאשר מתגלה חריגת בניה, יביאו לרמת בטיחות גבוהה יותר, תוך שמירה על תוכניות בניה מקוריות.

עבירת בניה גורמת לנזקים ומפגעים, ביניהם עומס על תשתיות, השתלטות על שטחי ציבור, השתלטות על שטח פרטי, כיעור ופגיעה סביבתית ובין היתר סטייה בגובה ובגבולות המבנים.

מי שהוא בעלים של נכס שבוצע בו עבירה של בניה ללא היתר, לרבות מי שמשתמש בנכס כזה , עוברים עבירה פלילית ונמצאים בסכנה שיוגש נגדם כתב אישום פלילי עם צווי הריסה וקנסות כספיים כבדים, ועל כן במצב זה יש לפנות מיד אל עורך דין חריגות בניה לצורך קבלת הסיוע המשפטי הנדרש. בלא מעט מקרים טיפול מהיר ומקצועי של עורך דין מיומן ומנוסה, המומחה בתכנון ובניה לרבות חריגות בניה, יוכל לסייע בהקטנת הנזקים לחשודים בחריגות אלו ובניה ללא היתר.

לא לוותר על עורך דין מומחה לחריגות בניה על מקצועיות, ניסיון ושירות

כאשר אתם מחפשים עורך דין מקצועי העוסק בתחום חשוב כגון חריגות בניה מוטב לא להתפשר על מקצועיות, שירות אדיב, סבלני, וניסיון רב שנים. מומלץ לפעול מבעוד מעוד על מנת למנוע עוגמת נפש ונזקים כבדים, וזאת לפני שנפתחים הליכים פליליים או מנהליים.

אנחנו מזמינים אתכם לקבל מעו”ד נבון את הליווי המסור והאישי הטוב ביותר מהצעד הראשון, תוך מענה סבלני ומכיל לכל שאלה ובעיה, לצד מקצועיות ברמה גבוהה. באתר שלנו תוכלו לראות המלצות רבות של לקוחות מרוצים. אז השאירו פרטים כבר עכשיו או צרו קשר בטלפון 03-5585580.

Print Friendly, PDF & Email

השאירו פרטים:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

עוד בנושא

צרו קשר כעת

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

דילוג לתוכן