עורך דין תמא 38

עורכי דין תמא 38

תמ”א 38 הינה תכנית מתאר ארצית, אשר מיועדת לטיפול בבניה ישנה וחיזוק מבנים קיימים מפני אסונות טבע כמו רעידת אדמה. מדובר בפרויקט העיקרי בעולם ההתחדשות העירונית, המשפר ומעלה את חייהם של התושבים ומעניק להם חיי איכות, ביטחון והתחדשות. היעזרות בשירותיו של עורך דין תמא 38 הינה הכרחית, ויתרה מכך, יש להיוועץ בעו”ד המכיר את תחום המקרקעין על כל רבדיו.

עו”ד נבון קצב, הינו בעל ותק וניסיון של מעל ל 20 שנה אשר עוסק בתחום המקרקעין ומכיר את תחום המקרקעין על בוריו, כשמאחוריו מאות לקוחות מרוצים, לרבות הצלחה בתיקים מורכבים, עו”ד נבון קצב מעניק שירות מקיף, מסור ובלתי מתפשר.

מדוע חשוב לפנות אל עורך דין תמא 38?

תהליך של תמ”א 38 הינו הליך שמטרתו לייצר מנגנון הסכמי איכותי הפותר את הצורך של בעלי הדירות במימון עצמי של חיזוק המבנה הישן שלהם. מבנים אלו הנכנסים לקטגוריה, הם מבנים שנבנו לפני 1980. בשנה זו נכנס התקן לתוקף והחשש הגדול הוא שמבנים שנבנו לפני שנה זו לא יוכלו לעמוד בפני רעידת אדמה הנקרית לא מעט באזורנו.

מאחר ועלות חיזוק הבניינים איננה זולה, חשוב למצוא מקור מימון משמעותי. מנגנון התוכנית של תמ”א 38 מאפשר ליזם/קבלן לנצל והוסיף זכויות בניה בתמורה לחיזוק הבניין מפני רעידות האדמה וכך הדיירים יכולים להנות מביצוע הפרויקט ע”י יזם.  במקרה זה היזם מקבל את זכויות הבניה החדשות והדיירים יזכו לדיור בטיחותי ולדירה ברמת חיים גבוהה יותר. חשוב להבין, כי סיועו של עורך דין תמ”א 38 הינה חשובה על מנת להגיע לתוצאות האולטימטיביות.

מהו תפקידו של עורך הדין העוסק בתמ”א 38?

תפקידו הראשוני של עורך דין המלווה תהליך של התחדשות עירונית בכלל ובפרט עורך דין תמא 38 הוא לבדוק את אמינות היזמים, ניסיונם ועמידותם בפני פרויקט גדול מסוג זה. לאחר מכן יבדוק הצעות וינהל מו”מ מקצועי להשגת הסכם המתאים ביותר לדיירים, ויבטיח את השמירה על הזכויות שלהם בהסכם תמ”א. חשוב לציין, כי חוק המכר דירות לא חל בעסקאות תמ”א ולכן קיימת חשיבות רבה להסכם התמ”א עצמו. כמו כן, בעסקאות אלו היזם הוא זה אשר משלם בפועל את שכר טרחת עורך הדין עבור בעלי הדירות.

עורך הדין חייב להיות מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום לרבות ניהול משא ומתן, ומתן הזכויות המלא של הדיירים. למשרדנו שיתוף פעולה יחד עם משרד עו”ד נוסף בעסקאות תמ”א, ובכך נהנים לקוחותינו מהכפלת הכח המשפטי.

בשנת 2005 אישרה הממשלה תוכנית מתאר ארצית שעשויה לשנות לטובה את החיים של אזרחים רבים. למעשה מאז קום המדינה אושרו עשרות תוכניות מתאר, וכולן מן הסתם משפיעות על החיים שלנו – אבל תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, או בכינוי המקובל תמ”א 38, היא גם הזדמנות יוצאת דופן בשוק הנדל”ן העכשווי, ולכן העיסוק הנרחב בה. בהתאם ניתן למצוא גם עורך דין תמ”א 38 – עורך דין שאחד מתחומי המומחיות שלו הוא מקרקעין ומימוש ההטבות שמעניקה התחדשות עירונית . במשרד עו”ד נבון קצב כבר סייעו לבעלי דירות בבניינים ישנים בערים שונות לשדרג את איכות החיים, והניסיון שהצטבר במשרד מתורגם לליווי מועיל בכל פרויקט מסוג זה.

איך בעזרת עורך דין תמ”א 38 הופך למציאות?

  • התנהלות מול הדיירים – הבסיס לכל פרויקט המבוסס על תמ”א 38 הוא הסכמה רחבה בין הדיירים. כשמדובר על פרויקט שבו מוסיפים קומות לבניין קיים, נדרשת הסכמה של שני שליש מהדיירים, ואם הבניין הקיים מפונה ונהרס  לטובת הקמת בניין חדש – המינימום הנדרש הוא רוב של 80% מבעלי הדירות בבית המשותף . בנוסף, ייתכנו מצבים שבהם לכל דייר יש אינטרסים שונים לגבי אופן המימוש של התמ”א, ולכן עורך דין תמ”א 38 מנוסה מייצר קודם כל חזית משותפת תוך שמירה על האינטרסים של כל דייר ודייר.
  • התנהלות מול היזם – עורך הדין מסייע לדיירים גם למצוא יזם מתאים, כזה שאפשר להפקיד בידיו פרויקט מסוג זה. בשלב הבא עורך הדין שמלווה את הפרויקט יערוך חוזה שיבטיח את זכויות הדיירים מול היזם הנבחר.
  • התנהלות מול הרשות המקומית – מרכיב חשוב נוסף בדרך לשדרוג איכות החיים בזכות שדרוג הדירות בבניין הוא התנהלות מול הרשות המקומית ומול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וזאת ככל שהדבר נקבע בהסכם ייצוג ושכר הטרחה.

ליווי צמוד מהרגע הראשון ועד לקבלת המפתחות

עורך דין תמ”א 38 הוא דמות מפתח בכל פרויקט התחדשות עירונית. עם משרד עו”ד נבון קצב מובטח לכם ליווי צמוד מהרגע שבו החלטתם לבחון את היתכנות המימוש ועד לרגע שבו תקבלו את המפתחות לדירה המשודרגת – ליווי צמוד שניתן מתוך תחושת אחריות ועל בסיס מקצועיות יוצאת דופן.

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

Print Friendly, PDF & Email
קרדיט: freepik

השאירו פרטים:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

עוד בנושא

צרו קשר כעת

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

דילוג לתוכן