פיצול דירה בבית משותף

הביקוש לנדל”ן בישראל עולה ברמה משמעותית בכל שנה, ויחד עמו גם יכולות האלתור של בעלי הדירות והנכסים. מצב זה הביא לכך שבעלי נכסים רבים  מסבים מבנים עסקיים ליחידות דיור, מחסנים שהופכים לדירות וכמובן פיצול דירה בבית משותף בכל מקום אפשרי בו בעל הנכס יכול לבצע שינויים מאולתרים.

משרד עורכי הדין נבון קצב הוא מהמובילים בישראל בתחום הנדל”ן, התכנון והבניה. לעו”ד נבון קצב ניסיון ואף וותק של מעל לעשרים שנה בתחום המשפט, ובמגוון של סוגיות משפטיות הכוללות גם ייצוג לקוחותיו בערכאות המשפטיות. באמצעות הידע והניסיון העשירים שלו, מביא עימו עו”ד נבון קצב יתרון מקצועי והיכרות רבה המסייעת בהבנת התיקים ובמורכבותם.

כל מה שחשוב שתדעו על פיצול דירה בבית משותף

הרעיון היצירתי של פיצול דירה בבית משותף עלה בעיקר בשל העומס והביקוש הרב, ששוק הדירות לא הצליח לעמוד בו. שוכרים, זוגות צעירים, סטודנטים ורווקים הסתפקו בדירה קטנה על מנת להוזיל את דמי השכירות, והמשכירים מצידם, אשר רצו להרוויח יותר, החלו לפצל דירות ומכאן הלכה התופעה והתפשטה.

ואולם, חשוב לדעת כי ביצוע פיצול דירה אינו חוקי ללא קבלת היתר, כאשר נגד מי שנתפס בעבירת בניה של פיצול דירה ו/או בעבירת שימוש מוגשים כתבי אישום פליליים חמורים, הכוללים לרוב צווי הריסה מיידיים וכן קנסות כספיים כבדים, היכולים להגיע לעיתים לעשרות ואף מאות אלפי שקלים. לכן, חשוב להתייעץ תמיד עם עו”ד לתכנון ובניה ולא להתנהל באופן עצמאי כאשר אתם מוזמנים לחקירה באזהרה / מסירת גרסה / שימוע ו/או כאשר מוגש נגדכם כתב אישום פלילי לבית המשפט לעניינים מקומיים.

חוק פיצול דירות

חשוב להבין כי תהליך פיצול דירה בבית משותף ללא שום היתר, היא פעולה העוברת על החוק. שכן את פיצול הדירה יש לבצע אך ורק לאחר קבלת היתרים מתאימים. כמו כן, יש לדעת כי החוק מגדיר מה הדירה, על אלו קריטריונים זו אמורה לענות על מנת להיחשב לכזו ומה השינויים המותרים בה. היות ומדובר בתחום מורכב ומסועף, יש להיעזר בעורך דין מנוסה ומיומן, אשר מכיר את התחום על בוריו.

אנחנו מזמינים אתכם לקבל מענה לכל השאלות, לצד ליווי מקצועי ואישי. התקשרו כבר עכשיו, או השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם.

Print Friendly, PDF & Email
קרדיט: freepik

השאירו פרטים:

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

עוד בנושא

צרו קשר כעת

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

דילוג לתוכן